Ukens forskning. Uke 1

Uke 1- fredag 8-8-2014.

Planken er en øvelse som blir mye brukt over hele verden. Øvelsen er god til å styrke opp magemusklene først og fremst, men også indirekte rygg og skuldre. Øvelsen har mange ulike progresjoner. Les videre

Publisert i Aktivering, mageøvelser, Rompe trening, trening | Merket med , , , , , | Legg igjen en kommentar

7 viktige punkt for en vellykket vektreduksjon

Tidligere skrev jeg en artikkel for fitnessbloggen med 7.råd på hvordan du kan gå frem for en mest mulig effektiv og vellykket vektreduksjon. klikk her for å lese mer! Les videre

Publisert i Kosthold, trening | Merket med , , , , , | Legg igjen en kommentar

Gode oppvarmings- og mobilitetsøvelser for bedre baseløft

Her er en link til en artikkel jeg har skrevet for fitnessbloggen.no angående hvordan du best mulig varmer opp og aktiverer kroppen før trening! Les videre

Publisert i Uncategorized | Legg igjen en kommentar

Pro-basics — pro-gram —

Dette fullkropps-programmet trenes over 3dager i uken, og programmet er bygget på frekvens/hyppighet og baseøvelser som øker effektiviteten via aktivering av flere muskelgrupper samtidig. Dette har svært god effekt på økt styrke og muskulatur. Les videre

Aside | Postet den by | Merket med , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Ukens tips: julekule-swing

santa clausKettlebells ligner i stor grad på en julekule, og hva er ikke bedre i disse førjulstider enn å komme i skikkelig julestemning med litt juleswing? Les videre

Publisert i Aktivering, Beinøvelser, mageøvelser, trening | Merket med , , | Legg igjen en kommentar

Ukens Tips: Hold manualen som et (jule) slips

Ho Ho Ho, Knebøy er utvilsomt en av de beste øvelsene nissefar og nissemor har for å trene opp hele kroppen i en bevegelse, men mange har desverre manglende mobilitet i lysk, baksidelår, ankler, øvredel av rygg ect som gjør at skaderisikoen blir mye høyere enn nødvendig. Jeg tenker da på krumming av ryggen, knær alt for langt over tær, og at knær faller innover er vanlig å observere. Men, det finnes alltid ett men. Les videre

Publisert i Beinøvelser, helse, trening | Merket med , , | Legg igjen en kommentar

Ukens øvelse: Dead-bug

Denne ukens øvelse er trening av kjernen, altså magemusklene dine 🙂 Øvelsen heter deadbug,  og hvorfor skjønner du fort når du ser øvelsen i videoen under. Les videre

Publisert i mageøvelser, trening | Legg igjen en kommentar

Motivasjon- Get it done!

Vi sliter alle med motivasjon fra tid til annen, om det er i dagliglivet, jobb eller på trening. Men hva er det som utgjør forskjellen på at noen starter opp med å trene, oppnår gode resultater relativt fort, mens andre henger litt igjen og aldri helt får det til? Les videre

Publisert i helse, trening | Merket med , , , | Legg igjen en kommentar

Trap-bar- For variasjon og økt styrke!

Markløft er en av verdens mest omtalte øvelser for å bygge opp styrke og muskulatur, og blir ofte kalt en base/flerleddsøvelse som aktiverer hele kroppen på en bevegelse.  Men, Les videre

Publisert i Beinøvelser, trening | Merket med , , , | Legg igjen en kommentar

We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act but a habit. Aristotle

Denne sommeren har uten tvil vært en av de beste. Fint vær nesten over hele landet i 3-4 uker i strekk. Med tanke på trening og fysisk aktivitet er det selvfølgelig mange ulike meninger om hvor bra sommeren er.

Mange tenker at sommer og sol er en klar invitasjon til fysisk aktivitet utendørs, med kroppsvekt og bakker som naturens egen playground.  Mange er derimot ikke fornøyd med sommeren når vi zoomer inn på oppnådde treningsresultater. Om det er å holde stabil vekt, gjennomføre x antall økter per uke, eller rett og slett 1 gang i uken. Les videre

Publisert i Uncategorized | Merket med , , , , , , , , | Legg igjen en kommentar